Вівторок, 21.11.2017, 17:27
   Миколаївський науково-методичний центр 
Україна

Меню сайту
Сайти методистів
НМЦ
 

 Дошкільна освіта Миколаєва  Початкова освіти Миколаєва. Заочна школа для обдарованих дітей «НАДІЯ»  Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури  Проект Поет духовної свободи  Нить Ариадны сайт для учителей русского языка и мировой литературы  Кліо - Миколаїв сайт для вчителів історії, права та етики
 Методичне об’єднання вчителів інформатики м. Миколаєва

Сайти, блоги



  Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0
Форма входу

Код банера
МНМЦ
 

Якщо бажаєте розташувати

наш банер на своєму сайті,

 скопіюйте код


 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради

2017-2018 навчальний  рік

 

 

 

 

 

 
 

 

ЗАВАНТАЖИТИ НАКАЗ

 

ЗАВАНТАЖИТИ РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

 

 

 

 

2016-2017 навчальний  рік

Переможців І (міського) етапу

Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека - 2017»

Номінація «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей»:

І місце – Лемба І.В., завідуюча бібліотекою ЗОШ №15;

ІІ місце – Шукаєва Л.О., завідуюча бібліотекою гімназії №4.

Номінація «Бібліотека – виховний простір навчального закладу»:

І місце – Гурдуз Л.П., завідуюча бібліотекою економічного ліцею №1;

ІІ місце – Войцехівська М.В., завідуюча бібліотекою ЗОШ №54,

                 Березіна Л.М., бібліотекар ЗОШ №54.

ЗАВАНТАЖИТИ Наказ про підсумки

ЗАВАНТАЖИТИ презентацію

2015-2016 навчальний  рік

Підсумки Міжнародного місячника шкільних бібліотек

З 01.10.2016 р. по 31.10.2016 р. бібліотеки загальноосвітніх навчальних закладів міста долучилися до проведення третього Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек під гаслом «Книга і читання – важливий чинник у вихованні духовних цінностей учнів», який мав на меті – сприяти зростанню престижності читання як культурної цінності, популяризації української книги, застосуванню сучасних підходів до прищеплення навичок читання, обміну досвідом роботи шкільних бібліотекарів.

Всього взяло участь у місячнику 23 загальноосвітніх заклади. 120 учасників представили 126 робіт у 6 номінаціях.  ЗАВАНТАЖИТИ ПІДСУМКИ

2014-2015 навчальний  рік

26 вересня 2014 року на базі Миколаївського національного університету ім. В.О. Сухомлинського відбулися ХХІ Всеукраїнські педагогічні читання «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: вчимося толерантності». Одним із напрямків педагогічних читань було секційне засідання «Шкільна бібліотека – осередок виховання толерантності», в якому взяли активну участь шкільні бібліотекарі міста. Учасники педагогічних читань мали можливість ознайомитися з доповідями: Пономаренко С.Є., (методист НМЦ) «Сучасний підхід до методичного забезпечення діяльності шкільних бібліотек», Заінчковської Л.В. (завідуюча бібліотекою Миколаївського муніципального колегіуму ім. В.Д. Чайки) «Шкільна бібліотека як інструмент виховання толерантності учнів», Бондар С.В. (завідуюча бібліотекою ЗНЗ №22) «Досвід шкільної бібліотеки щодо формування толерантності учнів», Михайленко Н.І. (завідуюча бібліотекою Першої української гімназії ім. М. Аркаса) «Шкільна бібліотека як вихователь толерантності школярів».

Ставлячи перед собою завдання відродження значущості шкільної бібліотеки як осередку культури, толерантності, формування ціннісних орієнтацій школярів, бібліотекарі звертаються до цілющого джерела гармонійного розвитку учнівської молоді, духовними витоками якого є педагогічна спадщина В.О.Сухомлинського, його власні твори для дітей.

 

Шановні колеги!

З 8 вересня 2014 року у науково-методичному центрі управління освіти Миколаївської міської ради розпочала працювати щорічна виставка досягнень освітян міста «Освіта Миколаєва - 2014».

Ця виставка презентує кращі доробки не тільки педагогів міста а й шкільних бібліотекарів. На виставці представлено матеріали: Подкопай О.А. (ЗНЗ №45) «Бібліотека 21 століття», Базиленко Л.П. (ЗНЗ №17) «Книга у міст знань», Гринько Н.М. (ЗНЗ №57) «Впровадження ІКТ в практику роботи бібліотеки як засіб розвитку творчої особистості читача», Чорної В.О. (ЗНЗ №4) «Формування інформаційної культури учнів засобами бібліотечної роботи», Соловйової Т.В. (ЗНЗ №28) «Формування життєтворчих компетентностей у сучасному інформаційному просторі», Копилової С.П. (ліцей «Педагог») «Бібліотека 21 століття», Войцехівської М.В. та Березіної Л.П. (ЗНЗ №54) «Кожна із життя доріг починається із книг».

Також на виставці можна ознайомитися з друкованою продукцією методистів науково-методичного центру, яка представлена такими матеріалами: «Бібліотечно-бібліографічна грамотність: що це таке?», «Клуби та гуртки для дітей у шкільній бібліотеці», «Методична робота як управління змінами в шкільній бібліотеці», «Крок до читача: модель роботи шкільної бібліотеки щодо підвищення статусу читання», «Роль казки у формуванні особистості дитини», «Бібліотечна реклама: функції та технології».

Відвідувачам виставки бажаю набути корисного досвіду та генерувати нові ідеї для фахового зростання та вдосконалення. 

  За ініціативою державної науково-педагогічної бібліотеки імені В.О. Сухомлинського та підтримки МОНУ України (наказ МОНУ №931 від 12.08.14 р.) започатковано щорічне проведення в рамках Міжнародного місячника шкільних бібліотек Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек, який в цьому році проходитиме під гаслом «Шкільна бібліотека – стратегічний партнер освіти».

Вашій увазі пропонується матеріал на допомогу проведення місячника.

 

ЗАВАНТАЖИТИ МІСЯЧНИК ШКІЛЬНИХ БІБЛІОТЕКАРІВ

Всеукраїнський конкурс "Шкільна бібліотека”

Наказ МОН від 08.04.2013  № 417

ЗАВАНТАЖИТИ  НАКАЗ  "Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека»

у 2013/2014 навчальному році” 

13 листопада 2013 року на базі Миколаївського обласного краєзнавчого музею «Старофлотські казарми» для шкільних бібліотекарів міста відбувся семінар «Українознавство – основна складова інтегрованої системи формування національно свідомої особистості засобами музейної педагогіки».

Могутнім чинником успішного розвитку українського суспільства 21 ст. є українознавство і його складова - краєзнавство. Саме воно сприяє прискоренню важливих процесів у різних сферах суспільно-політичного й духовного життя регіону. На державному рівні сьогодні Національною спілкою краєзнавців України розробляється державна програма розвитку краєзнавства до 2025 року, метою якої є подальший розвиток краєзнавства як галузі наукових знань та розгортання краєзнавчого руху.

Якраз краєзнавча складова шкільної історичної освіти допомагає розкривати історію малої батьківщини в усій її неповторності, підтримувати високі гуманістично-духовні ідеали та загальнолюдські цінності, впливати на формування у молодого покоління самостійного і свідомого вибору власної перспективи.

Впровадження в практику роботи шкільних бібліотек музейної педагогіки, як інноваційної технології, допомагає вирішенню таких найважливіших завдань освіти, як повернення із небуття духовних, історичних надбань попередніх поколінь, залучення справами, розумом і серцем до самобутньої духовної і матеріальної культури українського народу, до розвитку музейної справи.

Шкільні бібліотекарі мали можливість ознайомитися з експозиціями краєзнавчого музею, відвідати «Кімнату казок» та прослухати цікаву лекцію Гаврилової Інни Володимирівни, завідуючої науково-просвітницьким відділом,  обговорити важливі питання з впровадження елементів музейної педагогіки в свою роботу.

30.10.13 р. в ЗОШ №17 відбулося засідання творчої групи шкільних бібліотекарів «Розвиток читання як засобу інтелектуального, комунікативного та морального розвитку особистості дитини».

          Тема першого засідання «Книга та читання у формуванні громадянських цінностей молодших школярів» (на прикладі духовної спадщини В.О. Сухомлинського) актуальна, тому що зниження інтересу до читання є загальнонаціональною проблемою.

В кожній шкільній бібліотеці накопичено великий досвід з теми читання учнів та керівництва ним. Але не дивлячись на певні здобутки, сучасна шкільна практика показує різкий спад начитаності учнів, часто невміло вивчаються причини цього спаду, відсутні єдині вимоги в роботі з книгою, а часто зустрічається й слабка популяризація книг та контроль за читанням учнів.

         Учасники творчої групи опрацювали теоретичний матеріал з педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, обмінялися досвідом роботи з проблеми читання, намітили шляхи подальшої роботи з обраної теми.

29 жовтня у Миколаївській загальноосвітній школі І-ІІІ ст. №16  відбулися педагогічні читання  на тему «Розвиток компетентностей учнів на основі гуманно-особистісної технології Ш. Амонашвілі».

Відкрила зібрання бібліотекар школи Солонченко Валентина Андріївна.  Вона розкрила ідейне наповнення   та мету заходу – ознайомлення учасників із цінностями сучасного трактування гуманної педагогіки, пошук однодумців, консолідація творчих сил вчителів школи довкола навчання і виховання дітей третього тисячоліття.

Такі педагогічні читання сприяють вивченню та впровадженню в широку педагогічну практику ідеї гуманної педагогіки.

 

Шановні колеги!

         16.10.13 р. в ЗОШ №15 відбулося засідання проблемної групи шкільних бібліотекарів «Основи медіакультури та організація медіаосвіти особистості».

Вибір теми був не випадковим. Нині, в епоху становлення інформаційного суспільства в Україні, в умовах насиченої медіареальності актуальним для розвитку людини є набуття системи знань і практичних умінь для орієнтування в інформаційних потоках сьогодення: пошуку, засвоєння, застосування необхідної інформації, зокрема, медіаінформації, адекватного сприймання, критичного осмислення, звільнення від непотрібної інформації та творчого інтерпретування різноформатної медіапродукції. 

Тема І засідання «Візуальна медіакультура: культурологічний та соціально-психологічний аспекти» - одна з перших спроб дати шкільним бібліотекарям певну систему знань та практичних вмінь для орієнтування в інформаційних потоках сьогодення.

Сучасні діти часто розбираються в медіатехніці та медіатехнологіях набагато краще, ніж ми, дорослі. Нам не потрібно комплексувати, боятися своєї непідготовленості, краще визнати свою технічну некомпетентність і з гідністю освоювати нові технології разом з учнями.

Усіх охочих запрошуємо до співпраці.




Нагадуємо: 16.10.13 р. о 9.30 в ЗОШ №15 відбудеться засідання проблемної групи «Основи медіакультури та організація медіаосвіти особистості».

Запрошуються: Остапенко К.Ю. (гімназія №3), Таранова О.М. (економічний ліцей №2), Слива Л.І. (ЗОШ №46), Польська Т.М. (ЗОШ №44), Шевченко Г.А. (ЗОШ №19), Соловйова Т.В. (ЗОШ №28), Заїнчковська Л.В. (ММК).




09.10.13 р. на базі Миколаївської науково-педагогічної бібліотеки відбулося засідання Школи педагогічної майстерності для шкільних бібліотекарів за темою «Історія Миколаєва – складова у системі патріотичного виховання учнів».

У роботі Школи взяли участь: Є.Г. Горбуров, кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України Навчально-наукового інституту історії і права Миколаївського національного університету ім. В.О. Сухомлинського, краєзнавець С. Бойчук, дитяча письменниця В. Марущак, видавець І. Гудим.

Кожна шкільна бібліотека отримала в подарунок комплект книг: Крикун Г.Ф. «Історія Очакова», Циганов В. «Морская, полосатая, идет пехота в бой», Шитюк М.М. «Слава і гордість Миколаївщини». 


2012-2013 навчальний рік

ЗАВАНТАЖИТИ НАКАЗ

Робота завідувачів бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів регламентується нормативно-правовими документами двох галузей — освіти і культури. Звідси і численні запитання
від читачів щодо організації їх діяльності.
 
Пропонуємо роз'яснення щодо деяких з них
Завідувачі бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів: введення посади, кваліфікаційні вимоги, оплата праці. Відповідно до Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 14 травня 1999 р. № 139 [із змінами], бібліотека загаль­ноосвітнього навчального закладу є його обов'язковим структур­ним підрозділом, який здійснює бібліотечно-інформаційне, куль­турно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу як в урочний, так і в позаурочний час.
Загальне керівництво, створення необхідних умов для якісної та ефективної роботи, приймання на роботу бібліотечних працівни­ків здійснює директор навчального закладу.
За організацію роботи бібліотеки, бібліотечних процесів відпові­дальність несе завідувач бібліотеки, який підпорядковується дирек­тору навчального закладу, є членом педагогічного колективу і вхо­дить до складу педагогічної ради навчального закладу.
Введення посади завідувача бібліотеки
Відповідно до пункту 1 статті 45 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13 травня 1999 р. № 651-ХІУ (із змінами) штатні розписи загальноосвітніх навчальних закладів встановлюються від­повідним органом управління освітою на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених Мі­ністерством освіти України.
Нині формування штатів загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється на підставі Методичних рекомендацій з питань поряд­ку формування штатів загальноосвітніх навчально-виховних закла­дів (лист МОН від 19.06.2001 № 1/9-234). Так, відповідно до зазна­ченого документа, у загальноосвітніх навчальних закладах посада завідувача бібліотеки вводиться за наявності у них 14 і більше класів.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! 1 вересня 2012 року наберуть чинності Ти­пові штатні нормативи загальноосвітніх навчальних закладів, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 6 грудня 2010 р. № 1205, якими передбачено, що посада завідувача бібліотеки вводитиметься за наявності у навчальному закладі 11 і більше класів.
Кваліфікаційні вимоги
Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спор­ту України «Щодо оплати праці та встановлення розряду працівникам бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу» від 24 жовтня 2011 р. № 1/12-5765 під час встановлення розрядів бібліотечним пра­цівникам застосовуються кваліфікаційні вимоги, наведені у Довідни­ку кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 «Культура та мистецтво», затвердженому наказом Міністерства куль­тури і мистецтв України від 14.04.2000 р. № 168 [далі — Довідник ква­ліфікаційних характеристик]. Зокрема, для бібліотечних працівників встановлено такі кваліфікаційні вимоги:
·      повна вища освіта відповідного напряму підготовки (ма­гістр, спеціаліст], стаж роботи за професією бібліотекаря І категорії не менше 2 років — для провідного бібліоте­каря;
·      повна вища освіта відповідного напряму підготовки (ма­гістр, спеціаліст]: для магістра — без вимог до стажу ро­боти, для спеціаліста — стаж роботи за професією біблі­отекаря II категорії не менше 2 років — для бібліотекаря І категорії;
·      повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціа­ліст], стаж роботи за професією бібліотекаря не менше 1 року — для бібліотекаря II категорії;
·      повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеці­аліст] без вимог до стажу роботи — для бібліотекаря.
Встановлення посадових окладів
Посада завідувача бібліотеки належить до керівних (п. 7 розд. 1 Довідника кваліфікаційних характеристик].
Згідно з пунктом 2 розділу 1 Інструкції про порядок обчислен­ня заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Мініс­терства освіти України від 15 квітня 1993 р. № 102 (із змінами, далі — Інструкція № 102], умови оплати праці керівників, спеціалістів, службовців структурних підрозділів та окремих працівників установ, закладів і організацій освіти, для яких вони не передбачені Інструк­цією № 102 (зокрема, культурно-освітні працівники], встановлю­ються відповідно до умов оплати праці аналогічних працівників відповідних галузей господарювання. Тому посадові оклади біб­ліотечних працівників навчальних закладів, зокрема і завідувачів, встановлюються відповідно до умов оплати праці, визначених нор­мативно-правовими актами Міністерства культури і туризму України.
Згідно з пунктом 7 наказу Міністерства культури і туризму України «Про впорядкування умов оплати праці працівників куль­тури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18 жовтня 2005 р. № 745 (із змінами, далі — Наказ № 745) визначення конкретного тарифно­го розряду та розміру посадового окладу бібліотечного працівника є компетенцією керівника навчального закладу.

 


Цитата 
тижня

«Нова українська школа — це школа для життя у XXI столітті»

 Лілія Гриневич, міністр освіти і науки України



Сайти
дошкільних
 закладів міста

ДНЗ №52

ДНЗ №148


Сайти
загальноосвітніх
 закладів міста

Муніципальний колегіум
Академія дитячої творчості
Перша українська гімназія
Миколаївська гімназія №2
Миколаївська гімназія №3
Миколаївська гімназія №4
Миколаївська гімназія №41
Морський ліцей
Ліцей "Педагог"
Юридичний ліцей
Економічний ліцей №1
Економічний ліцей №2
Миколаївська СШ №22
Миколаївська ЗОШ №1
Миколаївська ЗОШ №3
Миколаївська ЗОШ №6
Миколаївська ЗОШ №7
Миколаївська ЗОШ №10
Миколаївська ЗОШ №12
Миколаївська ЗОШ №14
Миколаївська ЗОШ №15
Миколаївська ЗОШ №16 
Миколаївська ЗОШ №17
Миколаївська ЗОШ №19
Миколаївська ЗОШ №20
Миколаївська ЗОШ №24
Миколаївська ЗОШ №25
Миколаївська ЗОШ №26
Миколаївська ЗОШ №27
Миколаївська ЗОШ №28
Миколаївська ЗОШ №29
Миколаївська ЗОШ №30
Миколаївська ЗОШ №32
Миколаївська ЗОШ №36
Миколаївська ЗОШ №35
Миколаївська ЗОШ №37
Миколаївська ЗОШ №39
Миколаївська ЗОШ №40
Миколаївська ЗОШ №42
Миколаївська ЗОШ №43
Миколаївська ЗОШ №44
Миколаївська ЗОШ №45
Миколаївська ЗОШ №46
Миколаївська ЗОШ №47
Миколаївська ЗОШ №48
Миколаївська ЗОШ №50
Миколаївська ЗОШ №51
Миколаївська ЗОШ №52
Миколаївська ЗОШ №53
Миколаївська ЗОШ №54
Миколаївська ЗОШ №56
Миколаївська ЗОШ №57
Миколаївська ЗОШ №59
Миколаївська ЗОШ №60
Миколаївська ЗОШ №61
Миколаївська ЗОШ №64
Миколаївська ЗОШ №65
СНВК




Сайти
позашкільних
 закладів міста

Палац творчості учнів


 
Пошук


Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


Корисні 
посилання


Офіційні сайти

 Міністерство освіти і науки України
 Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
 Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації
 Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради
 Український центр оцінювання якості освіти
 ЗНО – м. Миколаїв  
 
Інформаційні сайти
 Освіта . UA  Дошкілля. UA Блог ВГО  Освітній портал Педагогічна преса


На допомогу 
вчителям та учням Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники
Ольга Кубарич © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz